Persönliche Gesundheitsdaten selbst messen, protokollieren und auch veröffentlichen: Unter dem Begriff „Lifelogging“ wurde dieses verbreitete Phänomen zusammengefasst. Das Diskursprojekt „LogMySelf“ führte 16 bis 26-Jährige an Chancen und Risiken der Selbstvermessung heran, um ihnen Kompetenzen im Umgang mit dem Lifelogging zu vermitteln. Gemessen wurden nicht nur Daten wie Pulsfrequenz oder Joggingstrecke, sondern zunehmend auch emotionale Gefühlszustände wie Freude oder Traurigkeit.

First, two pilot seminars were developed in the project. Subsequently, a toolbox with multimedia content was made available for school and out-of-school educational settings. At the same time, a representative survey among adolescents and young adults was planned to find out more information about lifelogging in this age group. A competition made young people's views on lifelogging better known.

Download contents

Moul 1: Introduction to the project topic LogMySelf

Module 2: Opportunities and risks of self-measurement technologies

Module 3: Consumer protection and legal aspects

Module 4: Recapitulation of the topic of self-measurement

More info